Strå Kungsbacka
  • Hem
  • Behandlingsmeny
  • Boka online
  • Mer
    • Hem
    • Behandlingsmeny
    • Boka online
Strå Kungsbacka
  • Hem
  • Behandlingsmeny
  • Boka online

Policys och villkor på Strå Kungsbacka

Vi vill gärna att Du tar del av de policys, villkor och salongsetiketter vi arbetar med på salongen. För vår arbetsmiljö, och din egentids skull!

Av och ombokningspolicy

  • Avbokning sker senast 24 timmar innan avtalad tid. Uteblivet besök debiteras 100% av uppbokad tid. Skulle du utebli från ditt besök pågrund av smittsam sjukdom* debiteras 50% av uppbokad tid, om vi inte lyckas fylla din tid med någon annan. Avbokning sker lämpligast per telefon 0300-30990, eller via onlinebokningen. 


  • Debitering för uteblivet besök räknas ut med nuvarande timpris på salongen.


  • Skulle Du bli sen till Din bokade tid försöker vi i så god mån som möjligt att genomföra Din behandling! Du betalar för hela din bokade tid även om du är sen.


  • Skulle din frisör bli sjuk eller av någon anledning tvingas boka om Din tid blir Du kontaktad så fort som möjligt! Givetvis ska vi hitta en tid snarast som passar Dig!


  • Observera att genom att du bokar en tid hos oss på STRÅ godkänner du våra bokningsvillkor och policys. 


  • Du kommer alltid att bli debiterad för minst den tid du bokat, även om inte hela tiden nyttjas. Har du bokat en behandling på 3 timmar, men du ändrar dig och bara vill göra något mindre på 2 timmar, betalar du ändå för 3 timmar. Behöver du ändra din bokning görs detta på telefon senast 24 timmar innan behandlingen. Det samma gäller om du är försenad i ca 30 min, du betalar även för de första 30 minuterna som du tyvärr då inte nyttjat.


*Smittsamma sjukdomar är sådana som förkylning, covid-19, magsjuka, influensa, halsfluss, höstblåsor, vattenkoppor, vinterkräksjuka, mässling, tuberkolos, kikhosta, svinkoppor, ögoninflammation, mollusker osv.

Innan ditt besök

  • Påminnelse-sms är en extra tjänst som salongen har. Det är Ditt eget ansvar att komma ihåg när Du har bokat tid. 


  • Skulle Du bli sen till Din bokade tid försöker vi i så god mån som möjligt att genomföra Din behandling! Du betalar för hela din bokade tid även om du är sen.


  • Har Du glömt när din tid är? Logga in på onlinebokningen, eller hör av Dig per telefon 0300-30990.


  • Vi på STRÅ dubbelbokar inte kunder, sålänge Du inte ber om en dubbelbokad tid för t.ex. barn, sambo eller vän. Detta för att se till att Du får 100% av din frisörs uppmärksamhet.


  • Observera att genom att du bokar en tid hos oss på STRÅ godkänner du våra bokningsvillkor och policys. 


  • Du kommer alltid att bli debiterad för minst den tid du bokat, även om inte hela tiden nyttjas. Har du bokat en behandling över 3 timmar, men du ändrar dig och bara vill göra något mindre på 2 timmar, betalar du ändå för 3 timmar. Behöver du ändra din bokning görs detta på telefon senast 24 timmar innan behandlingen.

Under ditt besök

  • Din behandling bestäms alltid på plats på salongen efter dina önskemål och förutsättningar, oavsett vilken behandling som står i din bokningsbekräftelse.


  • Ska du färga ditt hår och bär smink? Ta med något att bättra på runt hårfästet då det alltid försvinner lite smink i schamponeringen!


  • Vi ser gärna att Du sätter Din telefon på tyst läge för att inte störa andra kunder i salongen.


  • Du får gärna ha med dig något enklare mellanmål till Din färgtid. Färgning tar tid och vi är alla på bäst humör när vi har något i magen. Vi bjuder dig på en god kopp kaffe eller te under din verkningstid.


  • På STRÅ kan du välja mellan att betala din behandling med kort, swish eller in-house presentkort. Vi accepterar inte kontant betalning.

Betalningsvillkor

  • Kortbetalning: Vi tar inte emot American Express, men de allra flesta andra betalkort som finns på marknaden.


  • Kontant betalning tas ej emot.


  • Swish sker till berört företag, då vi på Strå är hyrstolar och har egna separata företag.


  • Du kan inte betala med faktura hos oss på Strå.


  • Inhouse presentkort: Innehavaren av presentkort berättigas att utnyttja summan skriven på både tjänster och produkter på Strå i Kungsbacka. Presentkortet är giltigt i 6  månader efter köptillfället. Presentkort får inte lösas in mot kontanter. Om presentkortet blir förlorat, förstört eller stulet, eller om giltighetstiden löpt ut, kommer ingen ersättning tillhandahållas. Presentkortet är inte återbetalningsbart och går ej att returneras. Om du köper en produkt med ditt presentkort som du sedan vill returnera får du åter ett presentkort på återbetalningssumman. Observera att en behandling inte går att returnera. Presentkort köpes endast på salongen och går inte att köpas online.

Sjukdom och Covid 19

  • Är du sjuk eller har symptom på luftvägsinfektion är du tyvärr inte välkommen till salongen. Vänligen ring, smsa eller skicka dm för att snabbt komma i kontakt med oss salongen för att flytta fram din tid!


  • Frisörerna på STRÅ är givetvis vaccinerade med minst två doser mot Covid-19.


  • Vänligen använd handspriten som tillhandages när du kommer in i salongen.


  • På grund av pandemin är salongen uppbyggd så att det är så enkelt som möjligt att hålla avstånd till andra kunder i salongen. Vi vill gärna fortsätta respektera våra medmänniskors privata space och ber Dig att hålla ett respektfullt avstånd till andra kunder i salongen. 


  • Vill du att vi ska bära ansiktsmask vid ditt besök gör vi gärna det!


  • Salongen städas noggrant och regelbundet. 


  • Skulle någon av oss i personalen uppleva symptom på sjukdom kommer vi att boka om alla bokade kunder tills man är symptomfri. 

Om du inte är nöjd

  • Om du inte blivit nöjd med din behandling ska detta notifieras oss på STRÅ senast 10 dagar efter din behandling.


  • För kostnadsfritt korrigeringsarbete ska slutresultatet inte blivit som överenskommet. Då erbjuds Du givetvis ett omjobb för att korrigera detta! ​
    Exempel 1: Har Du önskat bubbelgumsrosa hår, och vid slutstylingen inser att Du hellre vill ha magentarosa hår så står Du för korrigeringskostnad.
    Exempel 2: Du har önskat silvriga slingor, men vid slutstyling är de guldiga då står frisören för korrigeringsarbetet kostnadsfritt.
    Exempel 3: Har du önskat glesa slingor och vid slutstyling inser att du vill ha fler så står Du för korrigeringskostnad.
    Undantag vid colorcorrections (ex färgat svart som vill bli blont) då slutresultatet inte går att förutse.


  • Vid felaktig användning av produkter hemmavid erbjuds ej korrigeringsarbete.


  • Återbetalning erbjuds ej.


  • Eftersom alla behandlingar bestäms exakt och till fullo på plats i salongen gäller inte distansavtalslagen vid bokningar gjorda online.

  • Policys
  • Behandlingsmeny
  • Boka online

Strå Kungsbacka

Valands promenad 3, Kungsbacka

0300-30990

Strå Kungsbacka

Bjerkes Hår AB

Copyright © 2021

Drivs av

Den här webbplatsen använder cookies.

Vi använder cookies för att analysera webbplatstrafik och optimera din webbplatsupplevelse. Genom att acceptera vår användning av cookies kommer dina data att aggregeras med alla andra användardata.

NekaAcceptera